Sjømatmiddager på 1-2-3

Sjømatmiddager på 1-2-3

Skole, jobb, barnehage og fritidsaktiviteter skaper en hektisk hverdag i mange familier. Det er likevel fullt mulig å samles rundt sunne middager.

Noen dager er det helt greit, og kanskje nødvendig, å gjøre det superenkelt. Godt blir det også, se bare her:

En rask pastarett

Pasta faller alltid i smak hos familiens yngste, og de litt eldre setter helt sikkert pris på at middagen går så raskt som dette:

  • Kok opp pastasaus fra glass, kutt laksen i terninger og varm laksen i sausen i noen få minutter.

  • Samtidig koker du pasta sammen med rotgrønnsaker i en annen panne, og middagen er ferdig på ti minutter.

Fiskesuppe på 1-2-3

Hender det at du kommer hjem uten middagsplaner og åpner kjøleskapet for å se hva du har tilgjengelig. Svaret er enkelt: Suppe! Har du sjømat og et par typer grønnsaker, har du alt du trenger til å lage en smakfull suppe i tre enkle steg:

  • Fres løk og tørre urter eller krydder i en kasserolle. Når løken er myk og blank kutter du dine favorittgrønnsaker og lar dem frese sammen med løken og krydderet noen minutter til.

  • Tilsett buljong, vin, fløte eller annen væske. Kok noen minutter, til grønnsakene er møre.

  • Skjær fisk i terninger, legg den i suppen og gi den et raskt oppkok. Trekk kasserollen av platen og la fisken trekke noen minutter. Smak til med salt og pepper like før servering. Se selv så enkelt det kan gjøres å lage en fiskesuppe på 1-2-3!