Sild er en ypperlig kilde til Omega-3 og proteiner.

Sild til påske

Sild er perfekt mat for deg som er opptatt av et sunt kosthold og trening. Se hvorfor sild bør være en del av din sunne hverdag.

Omega-3 er en veldokumentert og gjennomprøvd kilde til overskudd og godt humør, noe som er viktig når motbakkene møter deg og veien hjem virker lang.

Sammen med et godt og variert kosthold, gir sild viktige byggesteiner som ikke bare gir energi og god fettforbrenning, den fremskynder også restitusjon etter økten. Noe som er veldig viktig for deg som trener mye.

Den perfekte treningskamerat

Sild er ikke bare en god kilde til sunne omega-3-fettsyrer, men også til vitamin A, D, B12 og mineraler du trenger for et godt treningsresultat.

Sild er spesielt rik på:

  • Protein, som bygger og vedlikeholder alle kroppens celler.
  • Marine omega-3-fettsyrer, som forebygger og bremser utviklingen av hjerte-karsykdommer og er blant de sentrale byggesteinene for hjernen.
  • Vitamin D, som er nødvendig for å få den riktige kalsiumbalansen i kroppen og dermed bidrar til å vedlikeholde og styrke skjelettet.
  • Selen, et viktig medvirkende stoff i et enzym som bekjemper skadelige kjemiske prosesser i kroppen.

Sørger du for å ha sild som en del av treningskostholdet, kan dette være gunstig for et godt resultat av treningen. Hva med paprikasild på grovt brød eller sennepssild med eplebiter?

Tips! Frokost er dagens viktigste måltid, og det er spesielt viktig når du trener. Start dagen med litt grovt brød og sild, gjerne et egg hvis du har tid, og en frisk tomatsalat. Drikk gjerne et glass juice til. Da har du fått i deg alle de viktigste byggesteinene kroppen og hjernen trenger for å yte optimalt.

God trening!